+31 (0)10 76 71 000 TRACOS 24/7
Nieuws Ritra Cargo

De #1 e-commerce markt binnen handbereik: China

De #1 e-commerce markt binnen handbereik: China

Tmall e-commerce
Chinezen zijn gek op online winkelen. In 2022 zal naar schatting 70% van hen dit doen. Met 1,38 miljard inwoners is China hiermee de grootste e-commerce markt ter wereld. Ook voor Nederlandse bedrijven kan dit interessant zijn. Daarom bieden we onze klanten nu de mogelijkheid om eenvoudig aan te sluiten bij het grootste e-commerce platform van China: Tmall.

 

Tmall: China’s nummer 1

De gemiddelde inkomsten en uitgaven per consument in China stijgen hard. In 2022 zal men gemiddeld 1000 USD per jaar uitgeven in webshops. De toenemende welvaart zorgt er ook voor dat Chinese consumenten meer interesse hebben in kwaliteitsproducten van bekende internationale merken. Dit maakt China erg interessant voor Europese bedrijven.

 

Tmall.com is met een marktaandeel van 56,5% het grootste e-commerce platform van China. Allerlei soorten consumentenproducten worden hier verkocht. Denk aan fashion, cosmetica en vitamine supplementen, maar ook voedsel. Deze producten worden allemaal verkocht door zogenaamde partners. Tmall.com kan dan ook het beste worden vergeleken met het voor ons welbekende Amazon en Bol.com.

 

Naast een e-commerce platform, is Tmall ook één van China’s grootste zoekmachines. Dit klinkt misschien vreemd, maar dit komt doordat ’s werelds grootste zoekmachine Google wordt geblokkeerd door de Chinese overheid. Investeringen in Google zoekmachineoptimalisatie of adverteren zijn dan ook zinloos voor wie die de Chinese markt willen bereiken. Consumenten die op zoek zijn naar producten gebruiken hiervoor platformen zoals Tmall.

 

Laagdrempelig ondernemen in China

Wie wil ondernemen in China moet normaal gesproken voldoen aan meerdere eisen. Denk onder andere aan:
  • Een licentie om producten in China te verkopen
  • Beschikking over een fysieke winkel of loods in China
  • Geregistreerd staan als bedrijf bij de Chinese overheid
  • Een Chinese bankrekening hebben

 

Deze eisen maken ondernemen in China niet eenvoudig. E-commerce platform Tmall Global brengt hier verandering in.

 

Elk bedrijf kan zich bij Tmall Global aanmelden als verkoper. Hiervoor hoeft men niet te voldoen aan bovenstaande richtlijnen. Goederen worden namelijk officieel buiten China verkocht en vervolgens legaal geëxporteerd naar China. Niet voor niks hebben wereldwijd al 20.000 merken uit 77 landen een webshop op Tmall Global. Enkele voorbeelden zijn cosmeticamerk Lush, Foot Locker en Swisse voedingssupplementen.

 

Wat kost een webshop op Tmall Global?

Normaal gesproken berekent Tmall verschillende kosten door voor een webshop. Een bedrijf betaalt zo al snel tienduizenden dollars aan bemiddelings- en abonnementskosten. De startkosten zijn dus relatief hoog, wat instappen ook risicovoller maakt.

 

Onze Chinese agent heeft echter goede voorwaarden voor klanten van Ritra Cargo weten te onderhandelen. In plaats van hoge startkosten, is er afgesproken dat men alleen een klein bedrag per aangeboden product betaalt. Zo kan er laagdrempelig en zonder veel risico met Tmall worden gestart.

 

Ook uw producten verkopen via Tmall?

Denkt u als bedrijf ook te kunnen profiteren van de Chinese afzetmarkt? En bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van e-commerce platform Tmall? We vertellen u hier graag meer over. Laat ons weten wat uw wensen zijn via sales@ritra.nl, of bel ons direct op 010-7671000.

 

Ander belangrijk nieuws
Bel ons

Hallo!

Wat kunnen we voor u doen?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.