+31 (0)10 76 71 000
Select language

Meer controles op Bindende Tariefinlichting (BTI) door douane

Bel Ritra Cargo +31 (0)10 76 71 000

Meer controles op Bindende Tariefinlichting (BTI) door douane

Douane expediteur

Weet u niet precies onder welke goederencode het product dat u wilt importeren valt? Dan kunt u een Bindende Tariefinlichting (BTI) aanvragen. Deze is, zoals de naam al zegt, bindend en moet worden gebruikt bij het doen van de douaneaangifte. De douane gaat hier vanaf het najaar strenger op toezien. Verzorgt Ritra Cargo de inklaring van uw goederen? Vergeet dan niet om de BTI ook aan ons door te geven.

  (meer…)

De optelsom van langere transittijden vanuit Azië

Een containerschip dat 10 jaar geleden op neer voer tussen Azië en Europa was hier gemiddeld bijna 9 weken mee bezig. Vandaag de dag is dit opgelopen naar ruim 11 weken. Slow steaming en de steeds groter wordende schepen zijn hiervan de belangrijkste oorzaken. Wat doet dit alles met de transittijden en wat betekent het precies voor u?

 

(meer…)

Internationaal transport: 6 trends en hoe Ritra hiermee omgaat

Wereldwijd expediteur luchtvracht zeevracht

Welke trends in internationaal transport zijn er anno 2019? We lichten er zes uit waarvan wij verwachten dat ze een belangrijke impact op verladers (gaan) hebben. We vertellen u hoe wij hier als expediteur tegenaan kijken en mee omgaan.

 

(meer…)

Welke Incoterm past het beste bij uw zeevracht transport?

Expediteur zeevracht Ritra Cargo

Of u nu veel of weinig ervaring heeft als importeur, het onderwerp Incoterms blijft vaak lastig. Met deze leveringscondities worden de rechten en plichten van de koper en verkoper bij internationaal goederentransport geregeld. De juiste Incoterm kiezen en deze goed afstemmen met de verkoper kan veel onenigheid en onnodige kosten voorkomen. Wat zijn de meest voorkomende Incoterms bij zeevracht en hoe maakt u de juiste keuze?

 

(meer…)

De vicieuze cirkel van rollovers

Het is de verschrikking van iedere importeur, een container die wordt gerolled. Omdat er geen plek meer is aan boord van het schip kan de container niet mee en wordt deze naar een volgende afvaart verplaatst. Dit kan dagen vertraging tot gevolg hebben. Waar worden rollovers nu eigenlijk door veroorzaakt en wat kan hieraan worden gedaan?

 

(meer…)