+31 (0)10 76 71 000
Select language

Dreigend infarct op de Rotterdamse terminals

Zo’n 60 containerschepen komen vanaf deze week aan in de Rotterdamse haven. Ze zijn allemaal minimaal 6 dagen vertraagd door de blokkade in het Suezkanaal. De terminals bieden niet genoeg plek voor deze stormvloed aan schepen om tegelijkertijd aan te meren. Hierdoor zal er een enorme congestie ontstaan.

 

(meer…)


De situatie rondom zeevrachten uit het Verre Oosten

Normaliter vallen zowel maart als april onder de zogenoemde komkommertijd. Maanden waarin de drukte van het Chinees Nieuwjaar achter de rug is en men zich rustig opmaakt voor de komende zomerpiek. Sinds het coronavirus de kop op heeft gestoken lijkt echter niets meer hetzelfde. Capaciteitsproblemen, stakingen, congestie en torenhoge tarieven zijn helaas al lange tijd aan de orde van de dag. Wat zijn de laatste ontwikkelingen?

 

(meer…)


Ontwikkelingen en gevolgen blokkade Suezkanaal

Na bijna een week lang het Suezkanaal te hebben geblokkeerd, is de Mv. Ever Given maandagmiddag eindelijk losgekomen. Het scheepvaartverkeer komt nu weer langzaam op gang. Echter zijn de problemen hiermee helaas nog niet opgelost.

 

(meer…)


Weinig verbetering situatie containervaart

Al maandenlang heeft de zeevracht vanuit het Verre Oosten te maken een enorm capaciteitstekort. Hierdoor zijn de zeevrachttarieven gigantisch hoog. Vorige maand lieten we al weten welke ontwikkelingen we in deze situatie verwachtten na het Chinees Nieuwjaar. Hoe staat het er nu voor?

 

(meer…)


Problemen rondom luchtvracht import

De luchtvrachtsector gaat momenteel door een moeilijke periode. Wereldwijd is er sprake van een groot capaciteitstekort en luchtvrachttarieven zijn erg hoog. Door het Chinees Nieuwjaar heeft de import vanuit China hier nog eens extra onder te lijden. Daarnaast zijn er grote achterstanden bij een aantal afhandelingsmaatschappijen op Schiphol. Waardoor zijn deze problemen ontstaan en waar dient u rekening mee te houden?

 

(meer…)

Call us Chat with us