Website in een nieuw jasje!
26 maart 2024
In de logistieke branche staat de tijd nooit stil. Je huisstijl kan dan natuurlijk niet achterblijven. Heeft u Ritra’s vernieuwde website al gezien? Een frisse, persoonlijke en overzichtelijke uitstraling plús een eigen plekje voor online platform TRACOS! Hier leest u hoe de nieuwe website tot stand kwam.
In de startblokken
Het was een verzoek van Ritra’s directeur Martijn Berghout, om de website in 2024 te voorzien van een nieuwe uitstraling. Het mocht frisser, overzichtelijker en persoonlijker. Natuurlijk laat je je dat als Marketing & Communicatieteam geen twee keer zeggen! Uiteraard moesten wel alle belangrijke services voor (vaste) bezoekers nog steeds eenvoudig terug te vinden zijn. En was het daarnaast niet leuk om op de homepage een directe link naar ons online platform TRACOS te maken?
En zo werden oude teksten herschreven en nieuwe teksten, zoals die voor pagina’s ‘Cruise Services’, ‘Natransport en Groupage’ en ‘Wie zijn wij’, zorgvuldig opgetekend. Scherpe terugkoppeling van Martijn en waardevolle overleggen met webhost Pim van ‘Open Roads’ waren daarnaast vaste prik in de laatste weken voor de livegang.
Van een writer’s block was geen sprake. Want wat is er toch veel te vertellen over onze branche! Er is ook kritisch gekeken naar de afbeeldingen voor alle onderwerpen. We hebben hiervoor zoveel mogelijk gebruik gemaakt van eigen materiaal. En er is onophoudelijk aangepast, geschoven, geknipt, geplaatst, toch weer verwijderd en verwerkt. Dit alles heeft geleid tot de nieuwe, frisse en overzichtelijke lay-out waarin veel tekst is vervangen voor sprekende beelden.
Bijzonder
Een paar klanten stonden al met hun logo en sommigen zelfs met een mooie referentie of business case, op de ‘oude’ website. Tijdens één van onze brainstormsessies kwam naar voren hoe leuk het zou zijn als we daar nóg meer recensies aan toe konden voegen. Want wie kennen het reilen en zeilen binnen Ritra Cargo nu beter dan onze eigen, trouwe klanten?
Na slechts wat vriendelijke verzoekjes per e-mail (en een paar schietgebedjes, want spannend blijft het toch altijd) mogen wij hier met gepaste trots melden dat we een zeer fraaie collectie Testimonials hebben ontvangen. Het werden er zelfs zoveel dat we er een separate pagina voor in het leven hebben geroepen.* Daar krijg je zelfs de afdeling Marketing & Communicatie even stil mee..
DANK
DANK met hoofdletters inderdaad. Want zonder onze trouwe webdeveloper Pim Schaaf van Open Roads was dit project niet geslaagd. Pim, die zich nog meer dan anders, in deze afgelopen periode heeft gemanifesteerd als onze rots in de branding. Geïnteresseerd en meedenkend, inspringend op de gevolgen van onze (over-)enthousiaste plannen en daarnaast een kampioen in het stellen van de juiste vragen.
En DANK aan onze trouwe klanten die zo attent waren om hun positieve Ritra-ervaring voor ons op te schrijven. Heel erg bedankt dat u/jullie hiervoor geheel belangeloos de moeite heeft/hebben genomen en dat wij logo’s en teksten mochten gebruiken om onze website nóg persoonlijker te maken.
Veel kijk- en leesplezier!
Hartelijke groet,
Chantal Knegt en Marjoleine Rietveld namens het Marketing & Communicatieteam
* Staat u nog niet op onze website, maar lijkt het u wel leuk? Neem dan even contact met ons op, dan gaan we dat uiteraard regelen!
Ander belangrijk nieuws